In het filmpje prijst Maya De Bij sigaretten aan "in handige kleine doosjes, voor de kleine kinderhandjes".
Volledig scherm
In het filmpje prijst Maya De Bij sigaretten aan "in handige kleine doosjes, voor de kleine kinderhandjes". © Greenpeace/Studio 100

Maya De Bij die sigaretten aanprijst: Greenpeace gaat met ophefmakende video frontaal in de aanval tegen Studio 100

Greenpeace lanceert vandaag een grootschalige campagne aan het adres van Studio 100, dat licentiehouder is van Maya De Bij. Het bedrijf verkoopt allerlei producten met de beeltenis van het bij kinderen populaire figuurtje, maar sommige van die producten, zoals de charcuterie die het bijtje aanprijst, zijn schadelijk voor de gezondheid. In een opvallende video promoot Maya dit keer valse sigaretten. 

116 reacties

  • Lena Wouters

    6 jaar geleden
    Weer een organisatie die we niet meer moeten ondersteunen.
  • rony lauwers

    6 jaar geleden
    Bij deze verliest Greenpeace mijn laatste beetje respect.
  • Peter Van de Velde

    6 jaar geleden
    Louis Tabback, nu heb ik eens luidop supergezond kunnen lachen met je reactie, prachtig!
  • Jean Pollet

    6 jaar geleden
    reclame van sigaretten is strafbaar zeker voor kinderen. leg maar aan kinderen uit het doel van die reclame ( worst is slecht ) ? Langs de ene kant beweren Greenpeace dat het figuurtje aanzet tot gebruik van ongezonde voeding maar aan de andere kant gebruiken ze het figuurtje voor promotie van sigaretten ? door kinderogen gezien ( sommige kunnen niet lezen en zien alleen het schattig figuurtje met sigaretten dus .....
  • Werner Gielis

    6 jaar geleden
    besteden daar de door hen opgehaalde centen van sympatisanten ???? hopelijk doet Studio 100 hen een proces aan, en laat ze een grote som geld betalen als schadevergoeding