De Bondgenotenlaan in Leuven moet in de toekomst een aangename winkelstraat worden door tal van ingrepen die Liefst Leuven voorstelt aan het stadsbestuur.
Volledig scherm
De Bondgenotenlaan in Leuven moet in de toekomst een aangename winkelstraat worden door tal van ingrepen die Liefst Leuven voorstelt aan het stadsbestuur. © Vertommen

LEUVENSE HANDEL, DEEL 2: “Geef Bondgenotenlaan haar ‘grandeur’ terug”

Handelaarsorganisatie Liefst Leuven waarschuwt het nieuwe stadsbestuur dat Leuven zich geen ‘retail apocalyps’ kan veroorloven. Die boodschap gaf voorzitter Marc Van de Velde mee tijdens een eerste officiële ontmoeting tussen de handel en het schepencollege. Deze week neemt hln.be je elke dag mee in het verhaal van de Leuvense handel. Aflevering 2: geef de Bondgenotenlaan haar ‘grandeur’ terug.

3 reacties

  • Sam Valkenborgs

    5 jaar geleden
    Het hoofdprobleem zijn de dure parkings. Wanneer die prijs zakt krijg je meer volk. Als je weet dat iemand de moeite neemt om met de wagen naar de stad te gaan zal die ook wel wat spenderen. De inkomsten van die parkings compenseren niet de leegstand en dalende verkoop van de winkeliers. De stad Leuven ziet alleen de winst op korte termijn.
  • Louis Van Leuven

    5 jaar geleden
    Leuven 101.000 inwoners, Maastricht 122.000 inwoners, dus niet echt zoveel groter maar wat een verschil. Maastricht leeft, Leuven is een palliatieve patiënt. Beiden een universiteit, beiden een groot ziekenhuis, beiden een historisch centrum. En toch ook zo verschillende. We shoppen meer in Maastricht dan in Leuven. Het is maar 75km ver. Veel ligt er aan een falend beleid dat enkel gericht is op wonen in de stad en alle andere functies jarenlang weggepest heeft buiten die stad, auto incluis.
  • Lydia Hoogers

    5 jaar geleden
    Dat de bussen stoppen waar ze nu stoppen is juist een voordeel. Als minder mobiele vrouw kan ik juist gemakkelijker eens in Leuven "winkelen". Maar als jullie dit willen veranderen, dan geen probleem. Maar aub klaag dan niet over projecten zoals Uplace en dergelijke, die wel rekening houden met de minder mobiele medemens en niet alleen maar denken aan de modale medemens.